12.12.2024

POLITYKA PRYWATNOŚCI HAPPY PACK

POLITYKA PRYWATNOŚCI

I. Tożsamość Administratora danych osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest Happy Pack Spółka Akcyjna z siedzibą w Krakowie (KRS: 0000941153), zarządzająca serwisem happypack.pl.

II. Dane kontaktowe

Kontakt z Administratorem w sprawach związanych z ochroną danych osobowych możliwy jest poprzez:

  1. adres korespondencyjny: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 6, 31-109 Kraków;
  2. adres e-mail: info@happypack.pl

III. Inspektor Ochrony Danych

Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych. Z Inspektorem Ochrony Danych mogą się Państwo skontaktować pod adresem e-mail: info@happypack.pl

IV. Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu:

  1. wykonywania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, które umożliwiają Państwu zlecanie wysyłki przesyłek za pośrednictwem przewoźników współpracujących z Administratorem na zasadach określonych w regulaminie oraz utrzymywania konta w serwisie, które umożliwia Państwu korzystanie z usług oferowanych przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit b RODO). Dzięki Państwa danym osobowym, możemy świadczyć usługi na Państwa rzecz, co bez przetwarzania danych osobowych nie byłoby możliwe.

  2. kontaktu w sprawach związanych z działalnością Administratora i udzielania odpowiedzi na pytania osób kontaktujących się z nami, co stanowi realizację prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na możliwości prowadzenia komunikacji w sprawach związanych z działalnością Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO). Co do zasady korespondencja w sprawach ogólnych i niezwiązanych bezpośrednio z usługami świadczonymi na rzecz konkretnego usługobiorcy może być prowadzona anonimowo. Jeżeli jednak kontakt będzie dotyczył usług świadczonych na rzecz konkretnego usługobiorcy – wówczas będziemy musieli poznać tożsamość osoby, która się z nami kontaktuje, tak aby zweryfikować, czy informacje udzielane są osobie uprawnionej.

  3. wykonywania obowiązków prawnych związanych z realizowaniem i rozliczeniem umowy (np. wystawianie i ewidencjonowanie faktur) - (art. 6 ust. 1 lit c RODO w zw. z ustawą o podatku od towarów i usług (w szczególności art. 112) oraz w zw. z ordynacją podatkową, w szczególności art. 86). Z powszechnie obowiązujących przepisów wynika obowiązek przechowywania dokumentacji związanej z wykonywaniem umowy również po zakończeniu jej obowiązywania, więc muszą mieć Państwo świadomość, że Państwa dane osobowe nie będą usuwane bezpośrednio po realizacji umowy.

  4. wykonywania obowiązków prawnych związanych z udostępnianiem danych osobowych na żądanie uprawnionych organów państwa (art. 6 ust. 1 lit c RODO w zw. z art. 18 ust. 5 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną w zw. z właściwym przepisem prawa krajowego, który umożliwia organom państwa pozyskiwanie danych osobowych na potrzeby prowadzonych przez siebie postępowań). Powszechnie obowiązujące przepisy obligują nas do udostępniania danych o naszych usługobiorcach w przypadku, gdy zwróci się o to uprawniony organ. Z zasady natomiast nie udostępniamy takich danych osobowych innym podmiotom niż organy państwa (np. w celu wszczęcia postępowania przez podmioty prywatne).

  5. prowadzenia analiz aktywności użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy wykorzystywanych funkcjonalności, o ile użytkownik wyrazi na to zgodę za pomocą narzędzia do zarządzania tzw. plikami cookies, co stanowi realizację prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO), a także prowadzenia działań marketingowych w oparciu o informacje z tzw. plików cookies, jeżeli użytkownik wyrazi na to zgodę, co stanowi realizację prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO). Realizacja tych celów jest możliwa dzięki ciasteczkom (cookies), które możemy gromadzić na naszej stronie, ale tylko za zgodą wyrażaną poprzez dostosowanie wyboru za pomocą narzędzia do zarządzania ciasteczkami. Dla czytelności przygotowaliśmy odrębny dokument opisujący zasady działania plików cookies (Polityka cookies).

  6. badania satysfakcji oraz polepszania jakości świadczonych usług, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora w postaci możliwości podnoszenia jakości świadczonych usług (art. 6 ust. 1 lit f RODO). Chcemy, aby nasze usługi spełniały oczekiwania naszych Klientów, dlatego od czasu do czasu możemy zapytać o Państwa opinię na temat naszych usług – jeżeli jednak zdecydują Państwo nie dzielić się z nami swoją opinią o naszych usługach, to możliwe jest sprzeciwienie się przetwarzaniu danych osobowych w tym celu.

  7. zapewniania bezpieczeństwa sieci, w tym zapobiegania nieautoryzowanemu dostępowi do łączności elektronicznej i przeciwdziałania uszkodzeniom systemów komputerowych, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes, polegający na możliwości świadczenia usług w sposób bezpieczny (art. 6 ust. 1 lit f RODO).

  8. ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes, polegający na ochronie naszych racji w razie potencjalnego sporu na etapie sądowym lub przedsądowym (art. 6 ust. 1 lit f RODO). W tym celu możemy zachowywać między innymi informacje z prowadzonej korespondencji, informacje o wykonanych usługach oraz inne informacje, które uznamy za przydatne w razie potencjalnego sporu.

  9. przesyłania informacji marketingowych o usługach i działalności Administratora za pośrednictwem poczty elektronicznej, ale tylko w przypadku wyrażenia zgody na kontakt marketingowy (np. w ramach newslettera), co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora - (art. 6 ust. 1 lit f RODO). Będą to wiadomości niepowiązane w sposób bezpośredni z usługą realizowaną na Państwa rzecz, lecz wiadomości zawierające informacje, które pozwalają nam budować pozytywne relacje z naszymi Klientami i zachęcać do współpracy z nami. Udzielenie zgody na taki kontakt jest całkowicie dobrowolne i zależy w pełni od Państwa decyzji.

V. Informacje dla odbiorców przesyłek

Będziemy również przetwarzać dane osobowe odbiorców przesyłek, które pozyskiwać będziemy od nadawców na etapie zlecania wykonania usługi. Dotyczy to danych osobowych takich jak (1) imię i nazwisko/nazwa firmy, (2) adres, (3) adres e-mail oraz (4) numer telefonu. Przetwarzanie tych danych osobowych jest nam niezbędne w celu świadczenia usług zgodnie z naszymi założeniami biznesowymi, dzięki czemu realizujemy nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit f RODO).

Dane osobowe w tym celu przetwarzamy przez okres wykonania usługi, a następnie zachowujemy je w celu realizacji obowiązków prawnych związanych z wykonaniem i rozliczeniem umowy (art. 6 ust. 1 lit c RODO w zw. z ustawą o podatku od towarów i usług (w szczególności art. 112) oraz w zw. z ordynacją podatkową, w szczególności art. 86).

Dane osobowe odbiorców będą przetwarzane przez okres przedawnienia zobowiązania podatkowego, ze skutkiem na koniec roku kalendarzowego.

VI. Przewoźnicy jako odbiorcy danych osobowych

Świadczenie usług w ramach serwisu happypack.pl jest ściśle powiązane ze współpracą Administratora z przewoźnikami, którzy są odrębnymi administratorami Państwa danych osobowych i przetwarzają je we własnych celach.

Podczas przyjmowania zlecenia wysyłki przesyłki pozyskujemy dane nadawcy i odbiorcy takie jak: (1) imię i nazwisko/nazwa firmy, (2) adres, (3) adres e-mail oraz (4) numer telefonu. Następnie udostępniamy te dane osobowe przewoźnikowi, który odpowiadać będzie za transport przesyłki, w wyniku czego taki przewoźnik staje się odbiorcą danych osobowych i odrębnym ich administratorem.

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami o przetwarzaniu danych osobowych prezentowanymi przez przewoźnika, który będzie odpowiadać za transport Państwa przesyłki. Szczegółowe zestawienie w tym zakresie dostępne jest na stronie: https://inpost.pl/polityka-prywatnosci

VII. Kategorie odbiorców danych osobowych

Państwa dane osobowe będą ponadto przetwarzane przez następujące podmioty z którymi współpracujemy:

  1. podmiot świadczący usługi hostingowe OVHcloud.com oraz dostawca poczty elektronicznej OVHcloud.com
  2. podmioty świadczące obsługę prawną, obsługę księgową, obsługę podatkową oraz inne usługi doradcze, analityczne oraz marketingowe;
  3. podmioty świadczące usługi pocztowe lub kurierskie;
  4. bank i operatorzy płatności (PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań).

VIII. Okres przechowywania danych osobowych

Państwa dane osobowe przetwarzane w celu:

  1. wykonywania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, będą przetwarzane aż do momentu zrealizowania wszelkich świadczeń wynikających z umowy, a w przypadku gdy będą Państwo posiadać konto w serwisie happypack.pl – aż do momentu jego usunięcia. Przypominamy również, że możemy usunąć konto we własnym zakresie na zasadach określonych w regulaminie.

  2. kontaktu w sprawach związanych z działalnością Administratora i udzielania odpowiedzi na pytania Klientów i potencjalnych Klientów, będą przetwarzane przez okres pozwalający na zachowanie ciągłości korespondencji. Następnie te dane osobowe mogą być zarchiwizowane i przechowywane zgodnie z okresem retencji dla celu ustalenia, dochodzenia lub ochrony przed roszczeniami.

  3. wykonywania obowiązków prawnych związanych z wykonaniem i rozliczeniem umowy (np. wystawianie i ewidencjonowanie faktur), będą przetwarzane przez okres przedawnienia zobowiązania podatkowego, ze skutkiem na koniec roku kalendarzowego.

  4. wykonywania obowiązków prawnych związanych z udostępnianiem danych osobowych na żądanie uprawnionych organów państwa, będą przetwarzane doraźnie, a następnie zgodnie z celem w postaci kontaktu w sprawach związanych z działalnością Administratora.

  5. prowadzenia analiz aktywności użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy wykorzystywanych funkcjonalności, a także prowadzenia działań marketingowych w oparciu o informacje z tzw. plików cookies, będą przetwarzane przez okres wskazany w narzędziu do zarządzania plikami cookies, co do zasady nie dłużej niż rok. Możliwe jest również wcześniejsze wycofanie zgody na realizację tego celu przetwarzania, co skutkować będzie zaprzestaniem przetwarzania danych osobowych.

  6. badania satysfakcji oraz polepszania jakości świadczonych usług będą przetwarzane doraźnie, a następnie zgodnie z celem w postaci kontaktu w sprawach związanych z działalnością Administratora, chyba że wcześniej sprzeciwią się Państwo przetwarzaniu danych osobowych w tym celu.

  7. zapewniania bezpieczeństwa sieci, w tym zapobiegania nieautoryzowanemu dostępowi do łączności elektronicznej i przeciwdziałania uszkodzeniom systemów komputerowych, będą przetwarzane w sposób doraźny, pozwalający nam zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa.

  8. ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, będą przetwarzane do momentu przedawnienia roszczeń lub do momentu przedawnienia możliwości nałożenia administracyjnej kary pieniężnej.

  9. przesyłania informacji o usługach i działalności Administratora za pośrednictwem poczty elektronicznej, będą przetwarzane do momentu wycofania zgody. Możemy również wcześniej podjąć decyzję o wcześniejszym zaprzestaniu przesyłania tego typu informacji, gdy uznamy, że tego typu komunikacja nie jest skuteczna. Możliwe jest również wcześniejsze wycofanie zgody na realizację tego celu przetwarzania, co skutkować będzie zaprzestaniem przetwarzania danych osobowych.

IX. Uprawnienia w związku z przetwarzaniem danych osobowych

W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługuje Państwu prawo do:

  1. dostępu do treści swoich danych (art. 15 RODO)
  2. sprostowania danych (art. 16 RODO)
  3. usunięcia danych (art. 17 RODO)
  4. ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO)
  5. przenoszenia danych (art. 20 RODO)
  6. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO)
  7. niepodlegania decyzjom podjętym w warunkach zautomatyzowanego przetwarzania danych, w tym profilowania (art. 22 RODO)

Każdorazowo, gdy podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest zgoda, mogą ją Państwo wycofać w dowolnym momencie, co nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed wycofaniem zgody.

Skorzystanie z tych praw możliwe jest na zasadach określonych w RODO, po uprzednim kontakcie z Administratorem.

X. Przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy

Co do zasady nie przekazujemy danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Na naszej stronie internetowej możemy jednak wykorzystywać pliki cookies podmiotów trzecich, i te podmioty mogą przekazywać część informacji (identyfikatory internetowe) poza Europejski Obszar Gospodarczy, a w szczególności do Stanów Zjednoczonych. Szczegółowe informacje dostępne są w Polityce Cookies.

XI. Prawo do wniesienia skargi

W przypadku uznania, że przetwarzanie Państwa danych jest bezprawne, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Niemniej jednak informujemy, że szanujemy Państwa prywatność, więc rekomendujemy, aby przed podjęciem takich działań nawiązać kontakt z nami – z pewnością znajdziemy rozwiązanie.


POLITYKA COOKIES

I. Podstawowe informacje o plikach cookies

Na naszej stronie internetowej wykorzystujemy pliki cookies. Pliki cookies to małe fragmenty tekstu, które serwis internetowy wysyła do przeglądarki i które przeglądarka wysyła z powrotem przy następnych wizytach w serwisie internetowym. Pliki cookies zwykle nie pozwalają na bezpośrednią identyfikację użytkownika. Wyróżniamy trzy rodzaje plików cookies:

  1. Sesyjne – tymczasowo przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zamknięcia przeglądarki. Są to pliki niezbędne do poprawnego działania niektórych aplikacji i funkcjonalności;
  2. Stałe – ułatwiają korzystanie ze stron internetowych (zapamiętują preferencję użytkownika). Pozostają w pamięci przeglądarki przez dłuższy czas;
  3. Podmiotów zewnętrznych – pochodzą np. z serwerów reklamowych lub serwerów dostawców usług współpracujących z właścicielem strony internetowej. Zwykle pozwalają na dostosowanie reklamy do użytkownika oraz pozwalają ocenić skuteczność reklam.

Jeżeli powyższa informacja Państwa zainteresowała i chcą Państwo poznać szczegółowe zasady działania plików cookies, zachęcamy do lektury informacji o plikach cookies na Wikipedii. Informacje o plikach cookies znajdą Państwo również na stronie wszystkoociasteczkach.pl. Zachęcamy również do kontaktu w tej sprawie za pośrednictwem poczty elektronicznej.

II. Cele przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies. Informacje o narzędziach podmiotów trzecich.

Zakres i cele wykorzystywanych przez nas plików cookies uzależniony jest od Państwa zgody, która wyrażana jest poprzez narzędzie do zarządzania plikami cookies (art. 6 ust. 1 lit a RODO). Przedmiotową zgodę mogą Państwo wycofać w dowolnym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed wycofaniem zgody. Z uwagi na fakt, że w ramach plików cookies część informacji może stanowić dane osobowe, sugerujemy również zapoznać się z naszą Polityką Prywatności, w której opisujemy zasady na jakich przetwarzamy dane osobowe.

W ramach korzystania z plików cookies część informacji może zostać przekazana do podmiotów świadczących usługi, które mają siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, tj. w Stanach Zjednoczonych. Podstawą prawną transferu będą Standardowe Klauzule Umowne. Treść tych klauzul jest publicznie dostępna w Internecie w elektronicznej bazie danych aktów prawa Unii Europejskiej EUR-lex. Prawo w zakresie prywatności w Stanach Zjednoczonych może nie zapewniać ochrony przewidzianej przez RODO, dlatego nie przekazujemy tym podmiotom istotnych informacji o Państwu (tzw. kontentu). Z uwagi na potencjalny dostęp do Państwa danych przez służby ze Stanów Zjednoczonych, stosujemy zabezpieczenia mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa takiego transferu. Jeżeli chcą Państwo dowiedzieć się więcej o takim transferze, prosimy o kontakt. Mogą Państwo również nie wyrazić zgody na stosowanie takich narzędzi.

III. Możliwość określenia warunków przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies za pomocą ustawień oprogramowania

Warunki przechowywania oraz uzyskiwania dostępu do plików cookies możliwe są do określenia również za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez Państwa urządzeniu. Prosimy o zapoznanie się z instrukcją dla najpopularniejszych przeglądarek internetowych.

  1. Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl
  2. Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/wzmocniona-ochrona-przed-sledzeniem-firefox-desktop
  3. Opera: https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies
  4. Safari: https://support.apple.com/de-de/guide/safari/sfri11471/mac
  5. Microsoft Edge: https://privacy.microsoft.com/pl-pl/privacystatement

Podziel się