07.07.2022

Jak powstało Happy Pack S. A.?

Zespół Happy Pack w grudniu 2020 roku rozpoczął realizację projektu budowy sieci paczko-punktów w Polsce. Do końca 2021 roku zostało uruchomione 7 punktów PUDO (PickUp, Drop Off) w których klienci nadają i odbierają paczki, kupują usługi kurierski, materiały do pakowania, realizują drobne wydruki i korzystają z usług ksero. Na podstawie zachowań klientów przeanalizowaliśmy: dobór lokalizacji, godziny otwarcia, logistykę magazynowania i popyt. W tym czasie obsłużyliśmy ponad 110 000 paczek a w samym szczycie grudniowym wydali i przyjęliśmy 18 tys przesyłek.

W momencie rozwoju, natrafiliśmy na problemy związane z niezrozumiałymi zapisami w umowach, długimi okresami wdrożenia a także skomplikowanymi narzędziami do obsługi klientów. Wówczas zrodziła się koncepcja stworzenia platformy integrującej wiele firm kurierskich z zastosowaniem jednego urządzenia. Bazując na zdobytym doświadczeniu opracowaliśmy koncepcję oprogramowania e-happy.pack i zmieniliśmy model biznesowy spółki.

W styczniu 2022 roku Happy Pack przy okazji kolejnej rundy inwestycyjnej Spółka przekształciła się w spółkę akcyjną i od tej chwili działa w obszarze nowych technologii dla branży kurierskiej, skupiając się na budowie systemu zarządzania procesem logistyki odbioru paczek w zakresie kurier - klient. System e-happy.pack za pomocą integracji z firmami kurierskimi pozwala na płynne zarządzanie przesyłkami: przyjmowanie, wydawanie, inwentaryzowanie.

Oprogramowanie e-happy.pack to odpowiedź na potrzeby szybkiego rozwoju punktów odbioru i nadawania paczek które mają uzupełnić sieć paczkomatów. Klienci oczekują szybkiego i łatwego procesu obsługi ich przesyłek w dowolnym dla siebie czasie, w odległości którą określić można jako “slipper distance”. Rozwój sieci punktów korzystających z e-happy.pack to usprawnienie dla klientów, firm kurierskich jak i punktów partnerskich.

Rynek wymaga szybkiego rozwoju i przystosowań do zwiększających się potrzeb. Dynamikę wzrostu ilości paczek przedstawia raport Last Mile Experts i wskazuje że w roku 2020 roku w polsce obsłużonych było 814 mln paczek przy zakładanej na 2023 rok ilości 1,31 mld paczek. To wzrost o 66% w czasie 3 lat.

Przystąpienie do Happy Pack to uczestnictwo w znaczącej zmianie. Zmianie zmniejszenie ruchu pojazdów kurierskich redukując emisję Co2, ułatwieniu odbioru i nadawania przesyłek, rozwój i popularyzacja usług kurierskich a także wdrożenie elementów odpowiedzialnej konsumpcji, którego efekty będą wspaniałe dla naszej planety.

Kluczem do sukcesu jest dobra komunikacja z odbiorcą i efektywne rozwiązania logistyczne jak system e-happy.pack.

Podziel się