12.12.2024
Polityka prywatności Happy Pack
POLITYKA PRYWATNOŚCI
I. Tożsamość Administratora danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Happy Pack Spółka Akcyjna z siedzibą w Krakowie
(KRS: 0000941153), zarządzająca serwisem happypack.pl.
II. Dane kontaktowe
Kontakt z Administratorem w sprawach związanych z ochroną danych osobowych możliwy jest poprzez:
1) adres korespondencyjny: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 6, 31-109 Kraków;
2) adres e-mail: info@happypack.pl
III. Inspektor Ochrony Danych
Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych. Z Inspektorem Ochrony Danych mogą się Państwo skontaktować pod
adresem e-mail info@happypack.pl
IV. Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu:
1) wykonywania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, które umożliwiają Państwu zlecanie
wysyłki przesyłek za pośrednictwem przewoźników współpracujących z Administratorem na zasadach
określonych w regulaminie oraz utrzymywania konta w serwisie, które umożliwia Państwu korzystanie
z usług oferowanych przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit b RODO). Dzięki Państwa danym osobowym,
możemy świadczyć usługi na Państwa rzecz, co bez przetwarzania danych osobowych nie byłoby możliwe.
2) kontaktu w sprawach związanych z działalnością Administratora i udzielania odpowiedzi na pytania
osób kontaktujących się z nami, co stanowi realizację prawnie uzasadnionego interesu Administratora
polegającego na możliwości prowadzenia komunikacji w sprawach związanych z działalnością Administratora
(art. 6 ust. 1 lit f RODO). Co do zasady korespondencja w sprawach ogólnych i niezwiązanych bezpośrednio
z usługami świadczonymi na rzecz konkretnego usługobiorcy może być prowadzona anonimowo. Jeżeli
jednak kontakt będzie dotyczył usług świadczonych na rzecz konkretnego usługobiorcy – wówczas będziemy
musieli poznać tożsamość osoby, która się z nami kontaktuje, tak aby zweryfikować czy informacje udzielane
są osobie uprawnionej.
3) wykonywania obowiązków prawnych związanych z realizowaniem i rozliczeniem umowy (np.
wystawianie i ewidencjonowanie faktur) - (art. 6 ust. 1 lit c RODO w zw. z ustawą o podatku od towarów
i usług (w szczególności art. 112) oraz w zw. z ordynacją podatkową, w szczególności art. 86). Z powszechnie
obowiązujących przepisów wynika obowiązek przechowywania dokumentacji związanej z wykonywaniem
umowy również po zakończeniu jej obowiązywania, więc muszą mieć Państwo świadomość, że Państwa dane
osobowe nie będą usuwane bezpośrednio po realizacji umowy.
4) wykonywania obowiązków prawnych związanych z udostępnianiem danych osobowych na żądanie
uprawnionych organów państwa (art. 6 ust. 1 lit c RODO w zw. z art. 18 ust. 5 ustawy o świadczeniu usług
drogą elektroniczną w zw. z właściwym przepisem prawa krajowego, który umożliwia organom państwa
pozyskiwanie danych osobowych na potrzeby prowadzonych przez siebie postępowań). Powszechnie
obowiązujące przepisy obligują nas do udostępniania danych o naszych usługobiorcach w przypadku gdy
zwróci się o to uprawniony organ. Z zasady natomiast nie udostępniamy takich danych osobowych innym
podmiotom niż organy państwa (np. w celu wszczęcia postępowania przez podmioty prywatne).
5) prowadzenia analiz aktywności użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy
wykorzystywanych funkcjonalności, o ile użytkownik wyrazi na to zgodę za pomocą narzędzia do
zarządzania tzw. plikami cookies, co stanowi realizację prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6
ust. 1 lit f RODO), a także prowadzenia działań marketingowych w oparciu o informacje z tzw. plikówcookies, jeżeli użytkownik wyrazi na to zgodę, co stanowi realizację prawnie uzasadnionego interesu
Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO). Realizacja tych celów jest możliwa dzięki ciasteczkom (cookies),
które możemy gromadzić na naszej stronie, ale tylko za zgodą wyrażaną poprzez dostosowanie wyboru za
pomocą narzędzia do zarządzania ciasteczkami. Dla czytelności przygotowaliśmy odrębny dokument
opisujący zasady działania plików cookies (Polityka cookies).
6) badania satysfakcji oraz polepszania jakości świadczonych usług, co stanowi prawnie uzasadniony
interes Administratora w postaci możliwości podnoszenia jakości świadczonych usług (art. 6 ust. 1 lit f
RODO). Chcemy aby nasze usługi spełniały oczekiwania naszych Klientów, dlatego od czasu do czasu
możemy zapytać o Państwa opinię na temat naszych usług – jeżeli jednak zdecydują Państwo nie dzielić się
z nami swoją opinią o naszych usługach, to możliwe jest sprzeciwienie się przetwarzaniu danych osobowych
w tym celu.
7) zapewniania bezpieczeństwa sieci, w tym zapobiegania nieautoryzowanemu dostępowi do łączności
elektronicznej i przeciwdziałania uszkodzeń systemów komputerowych, co stanowi nasz prawnie
uzasadniony interes, polegający na możliwości świadczenia usług w sposób bezpieczny (art. 6 ust. 1 lit f
RODO).
8) ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes,
polegający na ochronie naszych racji w razie potencjalnego sporu na etapie sądowym lub przedsądowym (art.
6 ust. 1 lit f RODO). W tym celu możemy zachowywać między innymi informacje z prowadzonej
korespondencji, informacje o wykonanych usługach oraz inne informacje, które uznamy za przydatne w razie
potencjalnego sporu.
9) przesyłania informacji marketingowych o usługach i działalności Administratora za pośrednictwem
poczty elektronicznej, ale tylko w przypadku wyrażenia zgody na kontakt marketingowy (np. w ramach
newslettera), co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora - (art. 6 ust. 1 lit f RODO). Będą to
wiadomości niepowiązane w sposób bezpośredni z usługą realizowaną na Państwa rzecz, lecz wiadomości
zawierające informacje, które pozwalać nam będą na budowanie pozytywnych relacji z naszymi Klientami i
zachęcanie do współpracy z nami. Udzielenie zgody na taki kontakt jest całkowicie dobrowolne i zależy w
pełni od Państwa decyzji.
V. Informacje dla odbiorców przesyłek
Będziemy również przetwarzać dane osobowe odbiorców przesyłek, które pozyskiwać będziemy od nadawców na
etapie zlecania wykonania usługi. Dotyczy to danych osobowych takich jak (1) imię i nazwisko/nazwa firmy,
(2) adres, (3) adres e-mail oraz (4) numer telefonu. Przetwarzanie tych danych osobowych jest nam niezbędne w celu
świadczenia usług zgodnie z naszymi założeniami biznesowymi, dzięki czemu realizujemy nasz prawnie uzasadniony
interes (art. 6 ust. 1 lit f RODO).
Dane osobowe w tym celu przetwarzamy przez okres wykonania usługi, a następnie zachowujemy je w celu realizacji
obowiązków prawnych związanych z wykonaniem i rozliczeniem umowy (art. 6 ust. 1 lit c RODO w zw. z ustawą
o podatku od towarów i usług (w szczególności art. 112) oraz w zw. z ordynacją podatkową, w szczególności art. 86).
Dane osobowe odbiorców będą przetwarzane przez okres przedawnienia zobowiązania podatkowego, ze skutkiem
na koniec roku kalendarzowego.
VI. Przewoźnicy jako odbiorcy danych osobowych
Świadczenie usług w ramach serwisu happypack.pl jest ściśle powiązane ze współpracą Administratora
z przewoźnikami, którzy są odrębnymi administratorami Państwa danych osobowych i przetwarzają je we własnych
celach.
Podczas przyjmowania zlecenia wysyłki przesyłki pozyskujemy dane nadawcy i odbiorcy takie jak: (1) imię
i nazwisko/nazwa firmy, (2) adres, (3) adres e-mail oraz (4) numer telefonu. Następnie udostępniamy te dane
osobowe przewoźnikowi, który odpowiadać będzie za transport przesyłki, w wyniku czego taki przewoźnik staje się
odbiorcą danych osobowych i odrębnym ich administratorem.Zachęcamy do zapoznania się z informacjami o przetwarzaniu danych osobowych prezentowanymi przez
przewoźnika, który będzie odpowiadać za transport Państwa przesyłki. Szczegółowe zestawienie w tym zakresie
dostępne jest https://inpost.pl/polityka-prywatnosci
VII. Kategorie odbiorców danych osobowych
Państwa dane osobowe będą ponadto przetwarzane przez następujące podmioty z którymi współpracujemy:
1) podmiot świadczący usługi hostingowe OVHcloud.com oraz dostawca poczty elektronicznej
2) 3) 4) OVHcloud.com
podmioty świadczące obsługę prawną, obsługę księgową, obsługę podatkową oraz inne usługi doradcze,
analityczne oraz marketingowe;
podmioty świadczące usługi pocztowe lub kurierskie;
bank i operatorzy płatności (PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań).
VIII. Okres przechowywania danych osobowych
Państwa dane osobowe przetwarzane w celu:
1) 2) 3) 4) 5) 6) 7) 8) 9) wykonywania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, będą przetwarzane aż do momentu
zrealizowania wszelkich świadczeń wynikających z umowy, a w przypadku gdy będą Państwo posiadać konto
w serwisie happypack.pl – aż do momentu jego usunięcia. Przypominamy również, że możemy usunąć konto
we własnym zakresie na zasadach określonych w regulaminie.
kontaktu w sprawach związanych z działalnością Administratora i udzielania odpowiedzi na pytania
Klientów i potencjalnych Klientów, będą przetwarzane przez okres pozwalający na zachowanie ciągłości
korespondencji. Następnie te dane osobowe mogą być zarchiwizowane i przechowywane zgodnie z okresem
retencji dla celu ustalenia, dochodzenia lub ochrony przed roszczeniami.
wykonywania obowiązków prawnych związanych z wykonaniem i rozliczeniem umowy (np.
wystawianie i ewidencjonowanie faktur), będą przetwarzane przez okres przedawnienia zobowiązania
podatkowego, ze skutkiem na koniec roku kalendarzowego.
wykonywania obowiązków prawnych związanych z udostępnianiem danych osobowych na żądanie
uprawnionych organów państwa, będą przetwarzane doraźnie, a następnie zgodnie z celem w postaci
kontaktu w sprawach związanych z działalnością Administratora.
prowadzenia analiz aktywności użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy
wykorzystywanych funkcjonalności, a także prowadzenia działań marketingowych w oparciu
o informacje z tzw. plików cookies, będą przetwarzane przez okres wskazany w narzędziu do zarządzania
plikami cookies, co do zasady nie dłużej niż rok. Możliwe jest również wcześniejsze wycofanie zgody na
realizację tego celu przetwarzania, co skutkować będzie zaprzestaniem przetwarzania danych osobowych.
badania satysfakcji oraz polepszania jakości świadczonych usług będą przetwarzane doraźnie,
a następnie zgodnie z celem w postaci kontaktu w sprawach związanych z działalnością Administratora, chyba
że wcześniej sprzeciwią się Państwo przetwarzaniu danych osobowych w tym celu.
zapewniania bezpieczeństwa sieci, w tym zapobiegania nieautoryzowanemu dostępowi do łączności
elektronicznej i przeciwdziałania uszkodzeń systemów komputerowych, będą przetwarzane w sposób
doraźny, pozwalający nam zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa.
ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, będą przetwarzany do momentu przedawnienia
roszczeń lub do momentu przedawnienia możliwości nałożenia administracyjnej kary pieniężnej.
przesyłania informacji o usługach i działalności Administratora za pośrednictwem poczty
elektronicznej, będą przetwarzane do momentu wycofania zgody. Możemy również wcześniej podjąć
decyzję o wcześniejszym zaprzestaniu przesyłania tego typu informacji, gdy uznamy, że tego typukomunikacja nie jest skuteczna. Możliwe jest również wcześniejsze wycofanie zgody na realizację tego celu
przetwarzania, co skutkować będzie zaprzestaniem przetwarzania danych osobowych.
IX. Uprawnienia w związku z przetwarzaniem danych osobowych
W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługuje Państwu prawo do:
1) 2) 3) 4) 5) 6) 7) dostępu do treści swoich danych (art. 15 RODO)
sprostowania danych (art. 16. RODO)
usunięcia danych (art. 17 RODO)
ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO)
przenoszenia danych (art. 20 RODO)
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO)
niepodlegania decyzjom podjętym w warunkach zautomatyzowanego przetwarzania danych, w tym
profilowania (art. 22 RODO)
Każdorazowo gdy podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest zgoda, mogą ją Państwo wycofać
w dowolnym momencie, co nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed
wycofaniem zgody.
Skorzystanie z tych praw możliwe jest na zasadach określonych w RODO, po uprzednim kontakcie
z Administratorem.
X. Przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy
Co do zasady nie przekazujemy danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Na naszej stronie
internetowej możemy jednak wykorzystywać pliki cookies podmiotów trzecich i te podmioty mogą przekazywać
część informacji (identyfikatory internetowe) poza Europejski Obszar Gospodarczy, a w szczególności do Stanów
Zjednoczonych. Szczegółowe informacje dostępne są w Polityce Cookies.
XI. Prawo do wniesienia skargi
W przypadku uznania, że przetwarzanie Państwa danych jest bezprawne przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi
do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Niemniej jednak informujemy, że
szanujemy Państwa prywatność, więc rekomendujemy aby przed podjęciem takich działań nawiązać kontakt z nami –
z pewnością znajdziemy rozwiązanie.
POLITYKA COOKIES
I. Podstawowe informacje o plikach cookies
Na naszej stronie internetowej wykorzystujemy pliki cookies. Pliki cookies to małe fragmenty tekstu, które serwis
internetowy wysyła do przeglądarki i które przeglądarka wysyła z powrotem przy następnych wizytach w serwisie
internetowym. Pliki cookies zwykle nie pozwalają na bezpośrednią identyfikację użytkownika. Wyróżniamy trzy
rodzaje plików cookies:
1) 2) 3) Sesyjne – tymczasowo przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zamknięcia przeglądarki. Są to
pliki niezbędne do poprawnego działania niektórych aplikacji i funkcjonalności;
Stałe – ułatwiają korzystanie ze stron internetowych (zapamiętują preferencję użytkownika). Pozostają
w pamięci przeglądarki przez dłuższy czas;
Podmiotów zewnętrznych – pochodzą np. z serwerów reklamowych lub serwerów dostawców usług
współpracujących z właścicielem strony internetowej. Zwykle pozwalają na dostosowanie reklamy do
użytkownika oraz pozwalają ocenić skuteczność reklam.
Jeżeli powyższa informacja Państwa zainteresowała i chcą Państwo poznać szczegółowe zasady działania plików
cookies, zachęcamy do lektury informacji o plikach cookies na Wikipedii. Informacje o plikach cookies znajdą
Państwo również na stronie wszystkoociasteczkach.pl. Zachęcamy również do kontaktu w tej sprawie za
pośrednictwem poczty elektronicznej.II. Cele przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies. Informacje o narzędziach
podmiotów trzecich.
Cel Przykładowe zastosowanie plików cookies
Zapamiętywanie
ustawień
Przechowują informacje o ustawieniach wybranych przez użytkownika strony internetowej.
Przykładowo: „NID” oraz „cookies_accepted”.
Analityka Pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze strony internetowej, poprzez
zbieranie informacji i generowanie raportów ze statystykami. Te pliki cookies mogą
również w powiązaniu z innymi plikami cookies pozwalać na wyświetlanie bardziej trafnych
reklam. Przykładowo: „_ga”.
Bezpieczeństwo Ograniczają gromadzenie danych, jeżeli na stronie internetowej otrzymano zbyt wiele
żądań użytkowników. W takiej sytuacji niektóre żądania użytkowników podlegają
blokowaniu. Przykładowo: „SID” i „HSID”.
Stan sesji Zapamiętują informacje o tym, jak użytkownicy korzystają ze strony internetowej.
Przechowują identyfikator sesji oraz grupują aktywność całej sesji dla użytkownika strony
internetowej. Pomagają ulepszać usługi i zwiększać komfort użytkowania strony
internetowej. Przykładowo: „PHPSESSID”
Reklama Pozwalają dostosowywać reklamy do użytkowników oraz uzyskiwać raporty o skuteczności
kampanii reklamowej. Przykładowo: „IDE”, „NID”, „ANID” oraz „SID” dostarczane
przez Google.
Zakres i cele wykorzystywanych przez nas plików cookies uzależniony jest od Państwa zgody, która wyrażana jest
poprzez narzędzie do zarządzania plikami cookies (art. 6 ust. 1 lit a RODO). Przedmiotową zgodę mogą Państwo
wycofać w dowolnym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano
przed wycofaniem zgody. Z uwagi na fakt, że w ramach plików cookies część informacji może stanowić dane
osobowe, sugerujemy również zapoznać się z naszą Polityką Prywatności, w której opisujemy zasady na jakich
przetwarzamy dane osobowe.
W ramach korzystania z plików cookies część informacji może zostać przekazana do podmiotów świadczących
usługi, które mają siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, tj. w Stanach Zjednoczonych. Podstawą
prawną transferu będą Standardowe Klauzule Umowne. Treść tych klauzul jest publicznie dostępna w Internecie
w elektronicznej bazie danych aktów prawa Unii Europejskiej EUR-lex. Prawo w zakresie prywatności w Stanach
Zjednoczonych może nie zapewniać ochrony przewidzianej przez RODO, dlatego nie przekazujemy tym podmiotom
istotnych informacji o Państwu (tzw. kontentu). Z uwagi na potencjalny dostęp do Państwa danych przez służby ze
Stanów Zjednoczonych, stosujemy zabezpieczenia mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa takiego transferu.
Jeżeli chcą Państwo dowiedzieć się więcej o takim transferze, prosimy o kontakt. Mogą Państwo również nie wyrazić
zgody na stosowanie takich narzędzi.
III. Możliwość określenia warunków przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies za
pomocą ustawień oprogramowania
Warunki przechowywania oraz uzyskiwania dostępu do plików cookies możliwe są do określenia również za pomocą
ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez Państwa urządzeniu. Prosimy o zapoznanie
się z instrukcją dla najpopularniejszych przeglądarek internetowych.
1) Chrome https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl
2) Firefox https://support.mozilla.org/pl/kb/wzmocniona-ochrona-przed-sledzeniem-firefox-desktop?
redirectlocale=pl&redirectslug=W%C5%82%C4%85czanie+i+wy%C5%82%C4%85czanie+obs%C5%82ugi
+ciasteczek
3) Opera https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies
4) Safari https://support.apple.com/de-de/guide/safari/sfri11471/mac
5) Microsoft Edge https://privacy.microsoft.com/pl-pl/privacystatement